Ventspils Biznesa atbalsta centrs ir lepns, ka varam uzrunāt ikvienu uzņēmēju sadarboties. Šoreiz dalīsimies ar pieredzes stāstu par uzņēmēju Kristu Kūlu, kurš kopā ar brāli vada uzņēmumu SIA "MARTESS FACTORY" sadarbībā ar zīmola RAGNAR GLAMP HOUSE radītāju Renāru Indriksonu. Krists bija viens no 12 uzņēmējiem, kurš 2019.gada nogalē pieteicās mācībām Digitālais mārketings un eksports. Jāpiebilst, Ventspils Biznesa atbalsta centrs realizē Urban Innovative Actions programmas inovāciju projektu “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas” (turpmāk – projekts). Projekta apakšprogrammas mērķis ir sniegt atbalstu jaunuzņēmumiem.
Uzņēmums SIA "MARTESS FACTORY" ir dibināts 2019. gadā, nodarbojas ar glamping’a māju ražošanu. Jaundarinātais angļu vārds glamping ir veidots, saliekot kopā glamour un camping, – tātad kempings ar glanci. Šāda tipa māja ir lieliska alternatīva telts vietai kempingā vai dzīvojamam vagoniņam dārzā, jo tā ir uzstādāma dažās stundās un rada iespaidu kā dzīvojamā māja ar visām komunikācijām – elektrība, duša, utt.. Mājas būvniecībā tiek izmantoti videi draudzīgi materiāli, ekoloģiskas krāsas, karkass- sertificēti kokmateriāli, jumta segums - dabīga kokvilna ar mitrumizturīgu pārklājumu ārpusē. Kā arī interjerā izmantoti augstas kvalitātes dizaina elementi un tehnika retro industriālā stilā. Glamping’a mājas priekšrocības – ātra uzstādīšana (dažas stundas), nav nepieciešama pamatu izbūve, viegla transportēšana, izmantoti videi draudzīgi materiāli.
Kā mainījusies uzņēmuma dzīve uzsākot Digitālā mārketinga un eksporta apmācības?
Apmācību cikla sākumā, t.i. 2019.gada oktobrī, uzņēmums atradās pašā darbības sākumā. Paralēli māju ražošanai tika attīstīts arī zīmols RAGNAR GLAMP HOUSE un veicināta tā atpazīstamība ar jaunapgūtā digitālā mārketinga palīdzību. Pirms apmācībām es un mana komanda pienācīgi nenovērtējām digitālo rīku sniegtās iespējas, taču šobrīd varu droši apgalvot, ka mārketinga rīku plašo pieejamību noteikti vajadzētu izmantot ikvienam uzņēmumam. Biju patīkami pārsteigts, ka šādu rīku pieejamība ir ikkatram jaunam uzņēmējam, kurš vēlas popularizēt savu produktu vai zīmolu jau konkrēti atlasītai mērķauditorijai un tirgum. Apguvu, ka ir dažādas brīvi pieejamas programmas, kas uzreiz sniedz analītiskus datus, kurus var izmantot dažādos šķērsgriezumos vai tikai apkopotā veidā. Fantastiski! Par to, vai mācības ir veicinājušas eksporta pieaugumu varēšu pārliecināties pēc šīs sezonas beigām. Rezultāti būs, par to esmu pārliecināts.
Vai apmācības kaut kādā veidā ir veicinājušas uzņēmuma atpazīstamību?
Krists saka, ka šā gada pavasarī pabeigsim ražotnes uzlabošanas darbus. Šobrīd betonējam grīdu, paplašinām telpas, lai varam ķerties pie jauniem pasūtījumiem. Ziemas sezonā neesam sēdējuši rokas klēpī salikuši, bet aktīvi nodarbojāmies ar jaunu tirgu apgūšanu, paralēli strādājam pie jaunu māju konceptiem.
Atsaucei uz projektu atgādinām, ka apmācību cikls tika īstenots projekta ietvaros un par projekta piešķirtajiem finanšu līdzekļiem. Aicinām ikvienu jaunuzņēmumu sekot līdzi jaunumiem mūsu Ventspils Biznesa atbalsta centra Facebook lapā, vai rakstot biznesa atbalsta speciālistei Zanei Kūlmanei e-pastā: zane.kulmane@vatp.lv, lai uzzinātu par turpmāko apmācību ciklu, kas plānotas šī gada otrajā pusē.