“Tehnoloģijas nevar aizstāt skolotāja darbu, tās var tikai palīdzēt”

2021. gada 21. jūnijs

Nupat ir noslēdzies kārtējais mācību gads, jāsaka gan, ka krietni atšķirīgs no iepriekšējiem. Šajā mācību gadā skolotājiem nācās rast jaunu pieeju mācību procesa organizēšanai, kā arī pašiem mācīties daudz jauna un ļoti strauji ieviest tehnoloģiju izmantošanu mācību satura apguvei. Savā attālināto mācību pieredzē dalās Ventspils 4. vidusskolas matemātikas skolotāja un projekta “Pratne.lv – jaunāko skolas vecuma bērnu izglītībai” vadošā satura izstrādātāja Aiva Belte.

Ir aizvadīts krietni atšķirīgāks mācību gads kā iepriekšējie. Kādas ir jūsu atziņas pēc šī attālināto mācību perioda? Vai šis laiks jums iemācījis ko jaunu?
Pandēmijas laiks mācību procesu  ir ievirzījis  digitalizācijas virzienā. Es uzskatu, ka tas notiktu neizbēgami, taču šoreiz tas notika paātrinātā tempā. Skolotāji steigšus papildināja savas digitālās prasmes un šajā pusotra gada attālināto mācību laikā ieguva fantastiskas digitālās prasmes, kas man atklāja vēl neapjaustas iespējas mācīt “pa jaunam” un mācīt “citādāk”. Stundu struktūra un saturs pēc būtības nemainījās, taču metodes un stratēģijas mainījās kardināli. Daudzas mācību platformas pat piedāvā iesniegto darbu novērtēšanu, kas ir neapšaubāms ieguvums, kas var palielināt skolotāja darba potenciālu, jo skolotājs daudz laika pavada, labojot izglītojamo darbus un sniedzot atgriezenisko saiti, kas ir liela papildu slodze skolotājam.

Šis mācību gads bijis grūts kā skolotājiem, tā skolēniem. Ko jūs darījāt, kā organizējāt savu mācību darbu, lai arī attālināti noturētu jauniešu interesi un sniegtu viņiem nepieciešamās zināšanas?
Attālinātajā mācību procesā skolēniem bija iespēja pašiem plānot savu mācīšanās tempu un laiku – skolēns pēc savas izvēles veica vispirms to darbu, kurš likās interesantāks vai vienkāršāks. Skolēnam bija iespēja sazināties ar mani kā priekšmeta skolotāju vai klases audzinātāju, lai noskaidrotu nesaprastos jautājumus vai konsultētos par dažādām radušām situācijām. Skolēniem tika piedāvāti izvēles uzdevumi vai iesniedzamie darbi, tādējādi diferencējot mācību procesu. Šādā veidā skolēns pats var izvēlēties un izveidot savu mācīšanās tempu un stratēģiju, kā veiks uzdevumu vai iesniedzamo darbu.
Attālinātā mācību procesa laikā daudzi skolēni izmantoja dažādas elektroniskas palīgierīces, kuras nevarētu izmantot klātienes mācību procesā. Mums, skolotājiem, ir skolēnam jāmāca šīs palīgierīces izmantot jēgpilni, lai tās kalpotu kā pārbaudes rīks, nevis atbilžu sniedzējs.

Vai kādu no izmantotajām metodēm, rīkiem vēlaties ieviest arī savās klātienes mācību stundās?
Lai veicinātu skolēnu kvalitatīvu izglītības apguvi attālināto mācību laikā, aktīvi izmantoju dažādas mācīšanās platformas, kā Zoom, MS Teams,  Google classroom, kur  tiek pievienotas tekstuālas instrukcijas uzdevumu izpildei un mācīšanās organizēšanai, kas skolēniem attīsta pieradumu pilnveidot lasītprasmi un organizēt savu laiku mācību darba īstenošanai, kā arī uzņemties atbildību par veicamo darbu. Tas ir ļoti nozīmīgs faktors skolēna lasītprasmes un pašvadītas mācīšanās prasmes attīstīšanai.
Kā labs atgriezeniskās saites rīks  un zināšanu pārbaudes rīks kalpo Live worksheets. Lietojot šo vietni, skolēns var veikli sniegt atbildes uz skolotāja jautājumiem un tūlītēji arī redzēt savu rezultātu – redz, kur kļūdījies, un izdara secinājumus turpmākai darbībai.

Varētu teikt, ka šis mācību gads aizvadīts tehnoloģiju zīmē. Kā jūs skatāties uz tandēmu “tehnoloģijas un izglītība”?
Latvijas skolas aizvien labāk tiek aprīkotas ar digitālām tehnoloģijām un pedagogi aktīvi piedalās apmācībās, lai jēgpilni pielietotu tehnoloģijas mācību stundās. Skolās ienāk jauni pedagogi, kuru ikdiena ir digitālo rīku izmantošana daudzveidīgos uzdevumos mācību stundā. Mūsu valsts var līdzvērtīgi stāties blakus citām Eiropas valstīm mācību procesa digitalizācijas un skolēnu jēgpilnu digitālo prasmju pilnveidošanas ziņā.
Izmantojot tehnoloģijas mācību procesā, skolotāji izvērtē gan ieguvumus, gan riskus. Skolotājiem tiešsaistē ir vieglāk strādāt ar skolēniem, kuriem ir mācīšanās grūtības, jo ļoti viegli var atrast laiku komunicēt un mērķtiecīgi strādāt ar skolēnu individuāli, ļaujot skolēnam uzdot jautājumus par neskaidro.
Visspilgtākais secinājums man ir tas, ka attālinātās mācības tiešsaistē joprojām saglabā skolotāju kā galveno un vadošo mācīšanās procesa virzītāju skolēnam. Tehnoloģijas nevar aizstāt skolotāja darbu, tās var tikai palīdzēt. Vienmēr ir jāatceras, ka katrs skolēns ir individuāls un cilvēciskais faktors ir galvenais.

Ar kādām sajūtām vai cerībām gaidāt projektā izstrādātā mācību resursa Pratne.lv nonākšanu skolotāju rokās?
Pratne.lv izstrādātie parauguzdevumi skolēniem stimulēs aktīvo domāšanu, jo uzdevumos ir iekļauti četri grūtības līmeņi. Uzdevumu izstrādātāji ir padomājuši pat to, lai skolēnos attīstītu analīzes, klasificēšanas un sintēzes kognitīvās prasmes. Darbošanās Pratne.lv skolēnos attīstīs un pilnveidos vizuālās komunikācijas prasmes, palīdzēs labāk iegaumēt un apstrādāt informāciju, kā arī mudinās aktīvi iesaistīties domāšanas procesā. Skolēni ne tikai saņems informāciju, izmantojot atgādnes, bet arī zināšanas interpretēs ar jau esošajām. Uzdevumos ir iekļauta uzskatāma vizualizācija, kas padara uzdevumus acij tīkamus un mudina skolēnus ar tiem iepazīties un tos atrisināt.
Skolotājiem tiek dota izvēle pašiem atlasīt uzdevumus un veidot savai mācību stundai piemērotu uzdevumu kompleksu, kas sniedz plašas iespējas gan pārbaudīt jau zināmās prasmes, gan uzdot skolēniem uzdevumus jaunu zināšanu atklāsmei. Tas būs skolotājam ērts un mūsdienīgs rīks mācību procesa nodrošināšanai. Ceru, ka skolotāji novērtēs ieguldīto darbu un ar prieku to izmantos mācību procesā.
Esmu pateicīga par iespēju darboties šai projektā un būt klāt Pratne.lv tapšanā un uzdevumu izstrādē. Ceru uz turpmāku sadarbību, jo viss mainās un attīstītās uz pilnveidotu  digitalizāciju mācību procesā. Mūsu skolēni ir mūsu nākotnes veidotāji un tāpēc mēs, skolotāji, esam gatavi mācīt un mācīties “pa jaunam”.

Pratne.lv ir digitāls mācību un metodiskais līdzeklis jauna mācību satura ieviešanai pamatizglītības pakāpei 1.-3. klasei matemātikas apgūšanai. Mācību resurss Pratne.lv sniegs iespēju Latvijas skolotājiem elastīgi izmantot izstrādātos parauguzdevumus, kā arī pašiem skolotājiem tiks nodrošināta iespēja ērti veidot, pārveidot vai kombinēt esošos un jaunos interaktīvos mācību uzdevumus. Rezultātā skolotāja rīcībā būs universāls digitālais mācību un metodiskais līdzeklis, kurā var skolēnam nododamo individualizēto “zināšanu graudu” sagatavot atbilstoši skolēna uztveres īpatnībām, mācīšanas tipam, interesēm un nosūtīt šo uzdevumu kopu lietojumam uz attiecīgā skolēna attiecīgo mobilo viedierīci – telefonu vai planšeti.

Projektu Nr. 8.3.1.2/19/A/016 “Pratne.lv – jaunāko skolas vecuma bērnu izglītībai” īsteno SIA “TechGym” ar projekta partneriem-pilotskolām Ventspils 4. vidusskolu, Ķekavas vidusskolu un Valmieras Pārgaujas sākumskolu.
Projekts tiek īstenots Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt kompetenču pieejā balstītu vispārējās izglītības saturu" 8.3.1.2. pasākuma "Digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrāde" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas mērķa “Nodrošināt digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrādi jaunā mācību satura ieviešanai pirmsskolas izglītības un pamatizglītības pakāpē” ietvaros. Projekta kopējās izmaksas ir 106 334.74 EUR, kur programmas līdzfinansējums ir 74 434,32, bet pašu līdzfinansējums ir 31 900,42 EUR.

Vairāk informācijas:
Elīza Cimdiņa
SIA “TechGym”
Projekta asistente
Tel. nr.: +371 28683830
E-pasts: eliza.cimdina@vatp.lv

Šī publikācija atspoguļo autora viedokli un Eiropas Sociālais fonds neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.

Citas ziņas

Autors Santa Patmalniece 2024. gada 20. decembris
Ventspils Augsto tehnoloģiju parks aicina pieteikties tiešsaistes kursam "Ideālā klienta definēšana un atrašana, izmantojot mākslīgā intelekta iespējas", kas sniegs praktiskus risinājumus, kā precīzi noteikt un sasniegt savu ideālo klientu. Kursa ietvaros tiks apgūtas digitālā mārketinga stratēģijas, satura mārketings, UX (lietotāja pieredze) un klientu pieredzes pilnveidošana. Apmācības tiek piedāvātas ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu * . Apmācības vadīs Guntis Čoders SIA THEO GROWTH : "Atklājiet mākslīgā intelekta spēku, lai pārveidotu savu mārketinga stratēģiju un uzlabotu klientu piesaistes procesu! 32 stundās apgūstiet mārketinga pamatus, ideālā klienta profilēšanu un datu vadītu tirgus analīzi. No pārliecinošu vērtību piedāvājumu izveides līdz digitālo rīku un stāstniecības izmantošanai – šis kurss sniedz nepieciešamās zināšanas un prasmes, lai piesaistītu un noturētu jūsu ideālos klientus." Apmācībās Jūs uzzināsiet: Mārketinga pamati un klienta izpratne Datu analīze un tirgus pētījumi Ideālā klienta profilēšana Vērtības piedāvājuma izstrāde Digitālais mārketings un sociālie mediji Satura mārketings un stāstu stāstīšana Mērījumi un analītika Lietotāja pieredze (UX) un klientu apkalpošana Praktiskas darbnīcas un reāli projekti Apmācību norises datumi un pieteikšanās: 03.02., 07.02., 10.02., 14.02., 17.02., 20.02., 24.02., 27.02. (plkst. 13:00-17:00) tiešsaistes platformā Zoom. Pieteikties iespējams līdz 15.janvārim, aizpildot anketu šeit! * Eiropas Savienības (De minimis) līdzfinansējums atkarībā no uzņēmuma lieluma (mazs - 70%; vidējs - 60%; liels - 50%). Kursa cena 644 EUR bez PVN, ar ES (De minimis) atbalstu maziem uzņēmumiem kursi par 193,20 EUR bez PVN, vidējiem - 257,60 EUR bez PVN, lieliem - 322 EUR bez PVN. Visu Ventspils Augsto tehnoloģiju parka Digitālo prasmju apmācību piedāvājumu iespējams apskatīt šeit: vatp.lv/digitalas-prasmes . Digitālo prasmju apmācību programmu īsteno projektu nr.2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/001; nr.2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/002; nr.2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/003; nr.2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004; nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/005 ietvaros. Eiropas Savienība neatbild par vietnes saturu. Vairāk informācijas: Santa Patmalniece santa.patmalniece@vatp.lv
Autors Aleksandra Serebrjakova 2024. gada 12. decembris
Ventspils Augsto tehnoloģiju parks (VATP) projekta “BSI_4Women” ietvaros ir uzsācis īstenot inkubācijas programmu, kurā apstiprinātas četras apņēmīgas sievietes, kuras uz dzīvi Ventspilī pārcēlušās no Ukrainas. Šī gada 11. decembrī notika programmas atklāšanas pasākums, kurā piedalījās gan pašas dalībnieces, gan uzņēmēji, kas dalījās savos pieredzes stāstos.  Pasākuma mērķis bija apspriest inkubācijas programmas struktūru, īstenošanas kārtību un saņemamo atbalstu biznesa idejas īstenošanai. Iniciatīvas ietvaros dalībniecēm četru mēnešu garumā tiks nodrošināts mentors, kurš vadīs inkubācijas procesu. Tāpat tiks organizētas klātienes un tiešsaistes apmācības un nodrošinātas konsultācijas ar nepieciešamajiem ekspertiem. Dalībniecēm būs iespējams saņemt atbalstu arī savas idejas prototipēšanai. Atklāšanas pasākuma laikā ar savu pieredzi dalījās apģērbu zīmola “Kukle Clothing” īpašniece Ksenija Kukle, kura pirms vairākiem gadiem no Ukrainas pārcēlās uz dzīvi Latvijā un šobrīd dzīvo Ventspilī. Ksenija stāstīja par dzīvi Ukrainā, pārcelšanos uz Latviju un biznesa veidošanu. Ar pieredzi dalījās arī Ventspils uzņēmuma SIA “Trempel” īpašnieks Aleksandrs Bobrovs. Uzņēmums ražo apģērbu un aksesuāru pakaramos, kas izgatavoti no ekoloģiskiem materiāliem, tajā skaitā kartona un koka. Pasākumā viesojās arī masiere un veselības trenere Liene Matvejeva, kas atvērusi savu salonu Ventspilī. Projekta mērķis ir palīdzēt sieviešu dzimuma pārstāvju bēglēm no Ukrainas un ārpus tās dibināt savu biznesu un kļūt par aktīvām sabiedrības loceklēm. Projektā piedalās septiņi partneri no Baltijas jūras reģiona valstīm – Žešovas reģionālās attīstības aģentūra (Polija), Mēres un Rumsdāles apgabala pārvalde (Norvēģija), Centrālā Dānijas Biznesa centrs (Dānija), Tallinas zinātnes parks “Tehnopol” (Igaunija), Kauņas Tehnoloģiju un zinātnes parks (Lietuva), nodibinājums “Ventspils Augsto Tehnoloģiju parks” (Latvija), Dalarnas zinātnes parks (Zviedrija). Aktivitātes tiek īstenotas Eiropas Savienības INTERREG Baltijas jūras reģiona programmas projekta “The Baltic Sea Initiative for the Development of Business Activity of Refugee Women” (projekta Nr. #C003) ietvaros. Vairāk informācijas: www.vatp.lv/projekti/bsi4women .
Autors Santa Patmalniece 2024. gada 9. decembris
Ceturtdien, 5. decembrī, Kuldīgas kultūras centrā norisinājās iedvesmojoša konference DigiSpēks “Uzņēmējdarbības konkurētspējas veicināšana – digitālo prasmju attīstība”, kas pulcēja vairāk nekā 100 dalībniekus – uzņēmējus, ekspertus, nozares līderus un citus interesentus no piecām nozarēm – būvniecības, tūrisma, IKT, vieglās rūpniecības un kokrūpniecības. Konference noritēja pozitīvā, radošā un atvērtā atmosfērā, uzņēmumu pārstāvjiem un nozaru ekspertiem daloties ar pieredzes un veiksmes stāstiem par rezultātu sasniegšanu pateicoties digitālo prasmju izmantošanai un digitalizācijai. Eiropas Komisijas ANM (Atvesaļošananas un noturības mehānisms) ieviešanas darba grupas eksperts Anatoly Subocs : “Digitalizācija ir galvenais Eiropas Savienības (ES) ekonomikas izaugsmes virzītājspēks, veicinot konkurētspēju, inovācijas un ilgtspējīgu attīstību. Ar ES atbalstu Latvija investē digitālo prasmju attīstībā un uzņēmumu digitālajā transformācijā, izveidojot Digitālās inovācijas centrus un nodrošinot apmācības iedzīvotājiem un uzņēmumiem.” Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības atbalsta departamenta direktore Ilze Lore informēja par daudzveidīgām atbalsta iespējām MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai, startam un produktivitātes kāpināšanai, komercdarbības procesu digitalizācijai, finanšu instrumentiem komersantu digitālās transformācijas veicināšanai, produktivitātes aizdevumiem inovatīviem uzņēmumiem, kā arī maza un liela mēroga jaunu produktu izstrādei.  Konferences dalībnieki tika informēti par pieejamo finansiālo atbalstu uzņēmumu digitalizācijai, apmācību kursiem un iespējām saņemt finansējumu no ES atbalsta programmām. Ar veiksmīgu digitalizāciju, digitālo prasmju pieredzi un to pilnveides iespējām dalijās: Gvido Grīnbergs Nodibinājums “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks”; Pauls Siliņš RigaTechGirls; Kaspars Rožkalns SIA "UPB Nams"; Jurģis Kalniņš SIA „Rietumu būvvadība”; Marija Gordina MG Digital Fashion Studio; Aleksandrs Bobrovs SIA “Trempel”; Olavs Rāciņš Delulu Solutions; Antra Meike SIA "Hotel Virkas muiža"; Sintija Pusaudze Liepājas Tūrisma informācijas birojs; Edgars Makarovs SIA "Kurekss"; Sandis Fogelmanis SIA "Stiga RM"; Kristaps Freimanis SIA "TestDevLab"; Agate Ambulte Digitālo inovāciju parks . Konference bija arī iespēja dibināt jaunus kontaktus, veidot sadarbības un satikt daudz iedvesmojošu cilvēku vienuviet. Konferences mērķis bija ne tikai dalīties zināšanās, bet arī iedvesmot uzņēmumus spert drosmīgus soļus digitālās transformācijas virzienā. Konferences dalībnieki nonāca pie secinājuma – digitālās prasmes vairs nav tikai nākotnes nepieciešamība, bet šodienas realitāte. Nozaru pārstāvji apliecināja, ka mūsdienu uzņēmumu konkurētspēja un efektivitāte ir tieši atkarīga no spējām pielāgoties digitālajai videi. Digitalizācija ir nepārtraukts process, kas prasa elastību, zinātkāri un gatavību mācīties. Projekta investīcijas mērķis ir nodrošināt Latvijas Republikā reģistrētus sīkos (mikro), mazos, vidējos un lielos komersantus ar digitālajām, robotizācijas un automatizācijas pamatprasmēm, digitālo pārveidi un digitālajām inovācijām, tai skaitā prasmēm, kas sekmētu eksporta veicināšanu, augsta līmeņa digitālās pārvaldības pamatprasmēm uzņēmumu vadības līmenī un prasmēm digitālo tehnoloģiju izmantošanai dažādos uzņēmējdarbības procesos. Projekts tiek finansēts no Eiropas Savienības Atjaunošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība". ID Nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/001, 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/002, 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/003, 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004, 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/005. Finansē Eiropas Savienība – NextGenerationEU. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.
Autors Santa Patmalniece 2024. gada 15. novembris
Šī gada 5. decembrī, Kuldīgā norisināsies konference DigiSpēks “Uzņēmējdarbības konkurētspējas veicināšana – digitālo prasmju attīstība” , kas pulcēs ekspertus, uzņēmējus un inovatorus no piecām nozarēm – būvniecības, tūrisma, IKT, vieglās rūpniecības un kokrūpniecības, lai veicinātu uzņēmumu konkurētspēju un digitālo transformāciju. Konferencē nozaru pārstāvji un uzņēmēji dalīsies pieredzes stāstos par to, kā digitālo prasmju izmantošana ir palīdzējusi sasniegt konkrētus biznesa mērķus, uzlabot efektivitāti un pārvarēt izaicinājumus. Praktiskus padomus sniegs digitalizācijas un mākslīgā intelekta eksperti, kā arī ES atbalsta programmu īstenotāji. Reģiona līderi dalīsies pieredzē, kā ar digitalizācijas un digitālo prasmju palīdzību ir veicinājuši uzņēmuma konkurētspēju un izaugsmi. SIA “Kurekss” Finanšu direktors Edgars Makarovs uzsver, ka "Digitālo prasmju attīstība veicina uzņēmuma ilgtspēju. Tās tieši ietekmē konkurētspēju un efektivitāti. Ikdienas procesu optimizācija kokapstrādē nav iedomājama bez dažādu digitālo prasmju pielietošanas. Uzņēmuma attīstības iespējas ir cieši saistītas ar digitālām prasmēm." Uzņēmumu efektivitāte, konkurētspēja un ilgtspējīga attīstība balstās uz spēju pielāgoties un izmantot digitālās inovācijas, kā arī apgūt jaunas digitālās prasmes. Antra Meike, Dizainere, Hotel Virkas muiža pārstāve: "Lai veicinātu uzņēmējdarbības konkurētspēju, ir būtiska digitālo prasmju attīstība, kas ļauj izmantot mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības. Virkas muižas mājaslapas veidošana ar mākslīgā intelekta (MI) palīdzību ir lielisks piemērs, kā digitālie risinājumi un daudzvalodu piekļuve var uzlabot pieejamību un piesaistīt plašāku auditoriju. Šāda prasmju izmantošana palīdz mazajiem uzņēmumiem kļūt redzamākiem un efektīvāk sasniegt klientus." DigiSpēks nozares līderi un profesionāļi dalīsies idejās un informācijā par jaunākajiem digitālajiem rīkiem, digitalizācijas atbalsta un digitālo prasmju apmācību iespējām. Olavs Rāciņš, MI risinājumu eksperts un inovāciju projektu vadītājs SIA “Helve”: “MI apgūšana ļauj efektīvāk izmantot datus, prognozēt tendences un personalizēt klientu pieredzi. Spēcīgas vadības iemaņas ir neaizstājamas, lai virzītu komandu pretī pārmaiņām, veicinātu pastāvīgu izglītošanos un pielāgošanos.” Konferencē tiek gaidīts ikviens, kurš vēlas gūt iedvesmu, informāciju un zināšanas par digitalizāciju un digitālajām prasmēm. Vietu skaits ierobežots. Reģistrācija dalībai konferencē: https://www.vatp.lv/digi-speks Projekts tiek finansēts no Eiropas Savienības Atjaunošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība". ID Nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/001, 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/002, 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/003, 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004, 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/005.
Atvērt vairāk ziņu
Share by: