Pratne.lv aprobācija: Ventspils 4. vidusskolas stāsts

2021. gada 2. novembris

Digitālā mācību un metodiskā līdzekļa Pratne.lv aprobāciju iesāka Ventspils

4. vidusskolas skolēni un skolotāji. Šiem skolotājiem un skolēniem bija vislielākā atbildība, jo viņi kļuva par pašiem pirmajiem Pratne.lv lietotājiem. 

Ventspils 4. vidusskola aprobācijā piedalījās no 4. līdz 8. oktobrim, aprobācijā tika iesaistīti 3 pedagogi un 80 skolēni vecumposmā 1.-4. klase. Skolas uzdevums šajā nedēļā bija matemātikas stundās izmantot jauno digitālo mācību un metodisko līdzekli (DMML) un tajā ievietoto mācību saturu, kas izstrādāts, lai veicinātu jaunā mācību satura apguvi. Ventspils 4. vidusskolas kolektīvam aprobācija bija īpaši izaicinoša, jo viņi ne tikai mācību stundās izmantoja pavisam jaunu, nezināmu rīku, bet arī atradās neierastā vidē – visu aprobācijas nedēļu šīs klases mācījās Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā izvietotajā Nākotnes klasē.


Lai arī gan skolotājiem, gan skolēniem nācās apgūt daudz jauna ļoti īsā laikā un pirmajā brīdī bija daudz kā neskaidra, jau nedēļas vidū skolotāji un skolēni ar Pratne.lv darbojās kā lietpratēji. Skolotāji DMML izmantoja dažādos veidos – gan pildot uzdevumus visai klasei kopā, gan individuāli kā pašpārbaudes darbus.


Projekta “Pratne.lv – jaunāko skolas vecuma bērnu izglītībai” asistente Elīza Cimdiņa atzīst, ka skolotāji un skolēni bija ļoti apķērīgi un saprotoši. “Skolēni un skolotāji samērā ātri apguva iemaņas darboties ar rīku, kā arī bija profesionāli, ja atklāja kādu kļūmi – uzreiz uz to norādīja, paskaidroja, kā tā radās, kā arī turpināja darboties, pieņemot, ka šāda kļūme ir radusies, bet tūlītēji to novērst nevar, tādēļ tā mazliet jāpiecieš. Šī nedēļa bija ļoti veiksmīga un vērtīga – pirmā Pratne.lv satikšanās ar skolēniem aizritēja pozitīvā gaisotnē, kā arī izdevās izķert virkni nepilnību, ko novērst, pirms Pratne.lv nododam plašākam lietotāju lokam, kas arī ir viens no aprobācijas mērķiem.”


Arī skolotāju un skolēnu novērtējums par Pratne.lv ir pozitīvs. Sākumskolas posmā digitālus rīkus mācību stundās izmanto diezgan maz, tādēļ skolēniem šīs nodarbības šķita jo īpaši interesantas. Skolēniem īpaši patika darboties ar planšetdatoriem, pildīt uzdevumus, kuros bija jāievieto figūras, jāzīmē un jārisina reizināšana, kā arī patika izmantot digitālo lineālu un rakstīt ar tastatūru.


Bija labi, ka braucām uz Nākotnes klasi. Man patika darboties ar jaunajiem rīkiem. Īpaši patika veidot zīmējumus no figūrām. Nepatika, ka vēl daudz kas nestrādāja. Man prieks, ka mana klase piedalījās šajā pasākumā.” - Enija, 3. klase.


Bija ļoti labi (rāda abu roku īkšķus uz augšu). Patika, ka strādāju ar planšeti un biju internetā.” - Gustavs, 1. klase.


Sākumā biju nedaudz satraukusies, bet pēc tam satraukums pārgāja un man iepatikās veikt uzdevumus planšetē. Vienīgais, bija grūti rakstīt ar pildspalvu.” - Luīze Mia, 1. klase

 

Ventspils 4. vidusskolas skolotāji DMML vērtē ka labu un atbilstošu paredzētajai mērķauditorijai. Skolotāji saredz potenciālu Pratne.lv izmantot kā klātienes, tā attālināto mācību procesā, izmantot to individuālu, patstāvīgu darbu veikšanai, piedāvāt skolēniem to kā alternatīvu mācību līdzekli vingrinājumiem, kā arī uzdevumu diferenciācijai mācību procesā.

 

Pratne.lv ir digitāls mācību un metodiskais līdzeklis jaunā mācību satura ieviešanai pamatizglītības pakāpei 1.–3. klasei matemātikas apgūšanai. Mācību resurss Pratne.lv sniegs iespēju Latvijas skolotājiem elastīgi izmantot izstrādātos parauguzdevumus, kā arī pašiem skolotājiem tiks nodrošināta iespēja ērti veidot, pārveidot vai kombinēt esošos un jaunos interaktīvos mācību uzdevumus. Rezultātā skolotāja rīcībā būs universāls digitālais mācību un metodiskais līdzeklis, kurā var skolēnam nododamo individualizēto “zināšanu graudu” sagatavot atbilstoši skolēna uztveres īpatnībām, mācīšanas tipam, interesēm un nosūtīt šo uzdevumu kopu lietojumam uz attiecīgā skolēna attiecīgo mobilo viedierīci – telefonu vai planšeti.

 

Projektu Nr. 8.3.1.2/19/A/016 “Pratne.lv – jaunāko skolas vecuma bērnu izglītībai” īsteno SIA “TechGym” ar projekta partneriem-pilotskolām Ventspils 4. vidusskolu, Ķekavas vidusskolu un Valmieras Pārgaujas sākumskolu.

Projekts tiek īstenots Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt kompetenču pieejā balstītu vispārējās izglītības saturu" 8.3.1.2. pasākuma "Digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrāde" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas mērķa “Nodrošināt digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrādi jaunā mācību satura ieviešanai pirmsskolas izglītības un pamatizglītības pakāpē” ietvaros. Projekta kopējās izmaksas ir 106 334.74 EUR, kur programmas līdzfinansējums ir 74 434,32, bet pašu līdzfinansējums ir 31 900,42 EUR.


Vairāk informācijas:

Elīza Cimdiņa

SIA “TechGym”

Projekta asistente

Tel. nr.: +371 28683830

E-pasts: eliza.cimdina@vatp.lv

 

Šī publikācija atspoguļo autora viedokli un Eiropas Sociālais fonds neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.

Citas ziņas

Autors Kristīne Macate 2025. gada 14. aprīlis
Digitālās prasmes jau šodien ir izšķirošas uzņēmumu konkurētspējai. Eiropas Savienība uzsver, ka līdz 2025. gadam aptuveni 90% darbavietu būs nepieciešamas noteikta līmeņa digitālās prasmes. Diemžēl Latvija šobrīd atpaliek, ieņemot 23. vietu ES valstu vidū pēc tehnoloģiju integrācijas uzņēmumos, turklāt ikai 15% Latvijas uzņēmumu piedāvā saviem darbiniekiem apgūt IKT prasmes. KAS IR LIFT? ES Atveseļošanas Fonda līdzfinansēta iniciatīva, ko īsteno RTU Riga Business School sadarbībā ar Latvijas IT klasteri. MĒRĶIS: Nodrošināt Latvijas uzņēmējus ar digitālajām prasmēm, kuras nepieciešamas, lai veicinātu konkurētspēju mūsdienu ekonomikā. De minimis finansējums sedz 100% kursa izmaksu (neskaitot PVN no pilnās cenas); pieejams arī GBER līdzfinansējums. KAS VAR SAŅEMT? Uzņēmumi, kas reģistrēti komercreģistrā, un to darbinieki (izņemot pašnodarbinātos, kā arī valsts un pašvaldību iestāžu darbiniekus). Uzņēmumi ar nodokļu parādu līdz 150 EUR. Uzņēmumi, kuru pārstāvji nav atzīti par vainīgiem noziedzīgos nodarījumos. Līdzfinansējums nav pieejams uzņēmumiem, kas darbojas neatbalstāmajās nozarēs, piemēram, alkohola ražošanā, nekustamo īpašumu jomā, azartspēlēs, taču ir pieejams finanšu un apdrošināšanas uzņēmumu pārstāvjiem. Kāds ir process?
Business process analyze event, tūrisma un viesmīlības nozare, apmācības, Talsi, Didzis Grāvītis
Autors Signe Kraule 2025. gada 11. aprīlis
Ventspils Augsto tehnoloģiju parks kā Latvijas Digitālā akseleratora Ziemeļkurzemes kontaktpunkts aicina tūrisma un viesmīlības uzņēmumus izmantot iespēju pieteikties apmācībām "Biznesa procesu analīze tūrisma un viesmīlības nozares efektivitātei un digitālo rīku pielietošanai ".
Autors Kristīne Macate 2025. gada 3. aprīlis
Latvijas IT klasteris un Latvijas Digitālais Akselerators organizē konferenci uzņēmējiem “Future Ready 2025”, kas norisināsies šī gada 25. aprīlī Rīgā. Konferences mērķis ir nodrošināt uzņēmējus ar nepieciešamajām prasmēm, lai efektīvi pielāgotos digitālajai transformācijai un pilnvērtīgi izmantotu modernās tehnoloģijas. Pasākumā pulcēsies nozares līderi, valsts pārvaldes pārstāvji un uzņēmēji, lai dalītos pieredzē un zināšanās par digitālās attīstības iespējām un izaicinājumiem. Galvenie runātāji: Sintija Brīzila (Cynthia Breazeal) - MIT Mediju laboratorijas asociētā profesore, sociālās robotikas un mākslīgā intelekta pētniece. Brīzilas vizīte Latvijā notiek, pateicoties BAFF (Baltic-American Freedom Foundation) finansējumam. Zane Čulkstēna - Darba devēja tēla konsultante un SIA “ERDA” īpašniece. Pieredzējusi uzņēmēja ar padziļinātu interesi mākslā, stratēģiskajās konsultācijās un organizāciju attīstībā. K ristaps Banga - Profesionālis ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi. Vada Accenture globālās Space Innovation go-to-market aktivitātes, izstrādājot integrētas stratēģijas, veidojot stratēģiskas partnerības un nodrošinot biznesa inovācijas. Pēc konferences apmeklētājiem būs iespēja izvēlēties divas no piedāvātajām darbnīcām, lai iegūtu praktiskas zināšanas tādās tēmās kā: Mākslīgā intelekta iespējas vadītājiem Mākslīgais intelekts mūsdienīgā projektu vadībā Mākslīgā intelekta instrumenti un drošība Cilvēkvadība pārmaiņās un rezultātu mērīšana Kiberdrošība Organizācijas līmeņa mākslīgā intelekta projekti: idejošana, atlase, sagatavošanās izstrādei un ieviešanai Mastering Change and Uncertainty (seminārs angļu valodā) Pārmaiņu projektu vadība Praktisko darbnīcu cena ir 75 eiro + PVN. Taču uzņēmējiem ir iespēja saņemt 100% de minimis līdzfinasējumu, kas nozīmē, ka jāmaksā būs tikai PVN daļa. Vairāk informācijas par konferenci un pieteikšanos pieejama: https://futureready.lv Pasākums tiek rīkots divu Atveseļošanas fonda projektu “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība" un “Digitālo prasmju attīstība jaunu produktu un tehnoloģiju attīstībai Latvijas komersantos” ietvaros. Tos finansē Eiropas Savienība un Eiropas Savienība – NextGenerationEU. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.
Autors Līna Damberga 2025. gada 28. marts
Sabiedrības integrācijas fonds (turpmāk – SIF) sadarbībā ar nodibinājumu “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” (turpmāk – VATP) uzsāk izglītojošo pasākumu ciklu jauniešiem un pedagogiem “Solis pretī”. Aktivitāšu mērķis ir rosināt jauniešus aizdomāties par neiecietību savstarpējās attiecībās un pret dažādām sabiedrības grupām, izprast neiecietības sekas un apzināties iespējamos rīcības modeļus. Pirmajiem pasākumiem Ventspilī un Jelgavā iespējams pieteikties līdz 2025. gada 5. aprīlim šeit . SIF projekta ietvaros veiktā jauniešu aptauja rāda, ka 74% jauniešu ir saskārušies ar neiecietību. No tiem 40% to izjutuši paši, 15% redzējuši, kā tiek diskriminēts kāds cits, bet vēl 19% to piedzīvojuši gan paši, gan redzējuši vērstu pret citiem. Līdzīgi kā sabiedrībā kopumā, arī jauniešu vidū lielākā daļa par piedzīvoto izvēlējušies neziņot ne vecākiem, ne pedagogiem. Savukārt liela daļa to, kuri redzējuši pret citiem vērstu neiecietību vai mobingu, nav iejaukušies un neko nav darījuši, lai upuri aizstāvētu. Tāpat aizvien nozīmīgāks kļūst jautājums par neiecietību digitālajā vidē un jauniešiem ir būtiski apzināties, ka vārda brīvība nav visatļautība un par naida runu ir paredzēta kriminālatbildība.  Pasākumu ciklā tiks īstenotas izglītojošas un interaktīvas aktivitātes, kas sniegs jauniešiem un pedagogiem zināšanas par neiecietības izpausmēm skolas vidē un ārpus tās, neiecietības ietekmi uz cilvēku un sabiedrību, kā arī rīcības modeļiem, atbildību un atbalsta formām. Pasākumu mērķauditorija ir jaunieši, kuri mācās vispārizglītojošo izglītības iestāžu 10.-12. klasē un profesionālo skolu 1.-4. kursā, un izglītības speciālisti. Katra pasākuma ilgums jauniešiem ir divas dienas, starp kurām viens mēnesis ir individuālo iniciatīvu īstenošanai. Izglītojošo pasākumu cikls tiks uzsākts šī gada aprīlī un notiks visos Latvijas reģionos – Ventspilī, Jelgavā, Cēsīs, Rēzeknē un Rīgā. Pasākumu ciklu vadīs eksperte diskriminācijas novēršanas jautājumos Ilze Bērziņa un eksperts neformālās izglītības jautājumos darbā ar jauniešiem Emīls Anškens. Izglītojošus pasākumus jauniešiem iecietības veicināšanai “Solis pretī” organizē Sabiedrības integrācijas fonds sadarbībā ar nodibinājumu “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” programmas “Nacionāli saliedētas un pilsoniski aktīvas sabiedrības attīstība” ietvaros. Papildus informācijai: Līna Damberga Nodibinājums “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” Projekta koordinatore lina.damberga@vatp.lv
Atvērt vairāk ziņu