Ventspils Biznesa atbalsta centrs (VBAC) sadarbībā ar Ventspils pašvaldību, realizējot Eiropas Savienības iniciatīvas “Pilsētu inovatīvās darbības” programmas projektu “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas” (turpmāk – projekts), 2019.gada novembrī jaunuzņēmumiem tika organizētas mācības “Digitālais mārketings un eksports”.
Apmācības bija vairāku nodarbību kopums ar devīzi START IT SMART. To galvenais mērķis bija veicināt jaunizveidotu uzņēmumu attīstību Ventspils teritorijā. Apmācību laikā iesaistījās arī SIA “Emil Company Europe” tirgvedības nodaļas vadītāja Inese Skapste.
SIA “Emil Company Europe” ir uzņēmums, kas ražo skaistumkopšanas nozarē strādājošajiem, manikīra un pedikīram meistariem nepieciešamās palīgiekārtas – putekļu savācējus. Produkti tiek realizēti Eiropas Savienības (ES) valstīs, kā arī Amerikā. Savukārt, uzņēmuma ražotne atrodas Ventspilī. Noieta tirgus tiek veicināts izmantojot sociālās platformas, klientu atsauksmes, e-pastu un citus komunikācijas rīkus.
Uzsākot mācības, uzņēmums tikko bija sācis darbību vairākas ES valstīs. Kā zināms ienākt jaunā tirgū nav nemaz tik vienkārši, ir jāsaprot katras valsts tirgus pieprasījums, piemēram, Itālijā, tirdzniecība vairāk lokalizēta ap konkrēto dīleri, jo nezināmus ārvalstu ražotājus savā tirgū tā vienkārši nemaz neielaiž, tikai ar vietējā ieteikumiem. Tādēļ bija nepieciešams meklēt alternatīvus variantus un citus veidus, kā vietējos uzņēmumus uzrunāt un ieinteresēt sadarboties, lai iegādātos SIA “Emil Company Europe” saražoto produkciju.
Ineses atziņas par Digitālā mārketinga un eksporta apmācībām:
- Iepriekš uzskatīju, ka digitālais mārketings ir daudz šaurāks, kas prasa nelielu tehnisku ieskatu, lai ar to spētu sasniegt peļņu nesošus rezultātus. Realitāte izrādās tieši pretēja, digitālais mārketings ir vesels kopums analītisku darbību. Tikai apvienojot analītisku pieeju un sociālo rīku sniegtās tehniskās iespējas ir iespējams sasniegt rezultātu.
- Man bija priekšstats, ka digitālajam mārketingam nav tik lielas iespējas un prasa nelielu tehnisku ieskatu, lai ar to spētu sasniegt peļņu nesošus rezultātus. Realitāte izrādās tieši pretēja, digitālais mārketings ir vesels kopums ar analītisku darbību. Tikai apvienojot analītisku pieeju un sociālo rīku sniegtās tehniskās iespējas ir iespējams sasniegt lielus rezultātu.
- Uzņēmumā SIA “Emil Company Europe” digitālais mārketings ir būtisks, jo veicinājis preču noieta virzīšanu. Šobrīd to veicam daudz kvalitatīvāk, izanalizējot mārketingu un fokusēti virzot savu komunikāciju ar potenciālajiem klientiem. Lielākoties viss reklāmdarbības cikls
ir pārgājis uz digitālo vidi, jo tas ir daudz efektīvāks un vieglāk vadāms.
- Apmācības viennozīmīgi ir veicinājušas uzņēmuma zīmola atpazīstamību. Uzņēmuma atpazīstamība pieaug vienlaicīgi sasniedzot labus rezultātus ar reklamdarbību. Kā jau minēju, tad tieši digitālajā vidē fokusēti sevi reklamējam. Sasniedzot efektīvus rādītājus produkta noietā vienlaicīgi paaugstinās paša ražotāja t.i. mūsu uzņēmuma popularitāte konkrētajā tirgū.
- Vēlos pateikt lielu paldies, par šādu iespēju, apmācību organizētājiem un augsti profesionālajiem lektoriem. Šādas mācības iedvesmo jauniem izaicinājumiem un paver skatu daudz plašāku par ikdienā ierasto. PALDIES!
Atsaucei uz projektu atgādinām, ka apmācību cikls tika īstenots projekta ietvaros un par projekta piešķirtajiem finanšu līdzekļiem. Aicinām ikvienu jaunuzņēmumu sekot līdzi jaunumiem Ventspils Biznesa atbalsta centra Facebook lapā, vai rakstīt investīciju piesaistes un attīstības vadītājam Roberts Gaižutis e-pastā: roberts.gaizutis@vatp.lv, lai uzzinātu par turpmāko apmācību ciklu, kas plānotas šī gada otrajā pusē. Informējam, ka nākamās apmācības būs par tēmu: produktu un procesu digitalizācija un automatizācija, tādēļ aicinām jau tagad pieteikties visus jaunizveidoto uzņēmumu pārstāvjus dalībai mācībās.